رامبد جوان: جشنواره فيلم فجر براي سينماگران از نان شب هم واجب‌تر است رامبد جوان: جشنواره فيلم فجر براي سينماگران از نان شب هم واجب‌تر است
تاریخ : دو شنبه 30 خرداد 1390
نویسنده : Oda Pardeks

رامبد جوان: جشنواره فيلم فجر براي سينماگران از نان شب هم واجب‌تر است

به گزارش سی نت، رامبد جوان کارگردان و بازيگر در گفت‌وگو با ستاد خبري بيست ونهمين جشنواره فيلم و نهمين جشنواره فيلم فجر گفت: طي اين سال‌ها هرچه پيشتر جلو رفته‌ايم، بيشتر دست‌مان آمده چه کار بايد بکنيم، چون ما ايراني‌ها در هر چيزي آزمون و خطا مي‌کنيم و جشنواره هم از اين قاعده مستثنا نيست؛ رفته رفته براي‌مان مشخص مي‌شود که چگونه بايد جشنواره برگزار کنيم.

وي با اشاره به تغيير دبيران جشنواره طي سه دهه اخير، توضيح داد: چگونگي برگزاري جشنواره نبايد ربطي به عوض شدن مديران، دبيران يا وزيران داشته باشد؛ جشنواره، جشنواره است و اصول مربوط به خودش را دارد، اما هرسال با يک روش متفاوت برگزار مي‌شود و مشکلات اجرايي، فني، داوري و غيره خودش را دارد.

جوان درباره اين‌که چرا همچنان با وجود برخي کاستي‌ها، مردم و فيلمسازان از اين جشنواره استقبال مي‌کنند، توضيح داد: چون مراسم اسکار دور است و جشنواره فجر نزديک! من تجربه همکاري با جشنواره فجر را دارم، البته در بخش اجرايي. يک‌بار مجري بودم و دفعات ديگر هم کارگرداني و نويسندگي مراسم پاياني را داشته‌ام و دست‌کم با مشکلات اين بخش آشنا هستم. حالا مقايسه کنيد با مراسم اسکار؛ در پايان يکي از دوره‌هاي اسکار با کارگردانش مصاحبه شده و از برنامه آينده‌اش پرسيده‌اند، او گفته از فردا برنامه‌ريزي براي اسکار سال بعد را شروع مي‌کنم. تفاوت‌ها از اينجا آغاز مي‌شود.

کارگردان فيلم "پسر آدم، دختر حوا" ادامه داد: اين يعني کار و مديريت اما ما همواره غافلگير مي‌شويم و در آستانه برنامه‌ها تازه يادمان مي‌افتد که بايد پروژه‌اي را به انجام برسانيم. اين مسئله در تمام شئون زنگي ما ايراني‌ها جاري و ساري است. از يادآوري تاريخ تولد همسر و فرزندمان گرفته تا زمان جشنواره‌اي مثل جشنواره فيلم فجر. خوب اين مناسبت‌ها که جابه‌جايي تاريخي ندارند سر جاي خودشان هستند پس چرا ما از آن غافل مي‌شويم؟ اين دقيقا به همان برنامه‌ريزي از سال قبل برمي‌گردد.

وي ادامه داد: در عين حال معتقدم، جشنواره فيلم فجر از نان شب هم براي اهالي اين حرفه واجب‌تر است و هنرمندان در هر درجه و مرتبه‌اي به قضاوت و داوري احتياج دارند چون حس سنجيده شدن و همچنين رقابت با ديگران به هنرمندان انگيزه و انرژي مي‌دهد.

جوان در پايان گفت: سينماگران دوست دارند اثرشان در کنار ديگر هنرمندان مقايسه شود. در مجموع آدم‌ها به مسابقه دادن با يکديگر نياز دارند ؛ به اينکه ضعف و قوت کارهايشان ديده شود و بابت قوت‌ها جايزه بگيرند. اين جايزه گرفتن روحيه کودکانه همه ما آدم‌ها است و هنرمندان هم به مسابقه دادن علاقه دارند. اين است که علاقه به حضور در جشنواره عليرغم کمي‌ها و کاستي‌ها وجود دارد.

بيست و نهمين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر از تاريخ 16 تا 26 بهمن‌ماه به دبيري مهدي مسعودشاهي در تهران برگزار مي‌شود.




|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
موضوعات مرتبط: , ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید